Charakterystyka ćwiczeń izometrycznych

Ćwiczenia izometryczne mają na celu wzmocnienie mięśni. W ćwiczeniach wykonuje się skurcze izometryczne, które polegają na naprzemiennym rozluźnianiu a także napinaniu pewnych grup mięśniowych. Warty uwagi jest fakt, że ćwiczenia można wykonać tak naprawdę w każdym miejscu, nie tylko na siłowni, ale nawet w mieszaniu, pociągu czy tramwaju. Ćwiczenia izometryczne można wykonywać z odważnikami lub bez. Wszystko zależy od charakteru ćwiczenia i miejsca, w którym wykonywane są te ćwiczenia. Na przykład w pociągu albo samochodzie, można wykonywać ćwiczenia bez obciążeń, a na siłowni można zastosować odważniki. W trakcie wykonywania wyżej wymienionych ćwiczeń, trzeba pamiętać o kilku bardzo ważnych kwestiach:

  • oddech musi być spokojny, miarowy a także regularny,
  • napięcie danych grup mięśniowych powinno być dosyć silne,
  • podczas ćwiczeń, napięcie powinno być stałe,
  • czas odpoczynku powinien trwać tyle co czas ćwiczeń albo nawet i dłużej,
  • napięcie mięśniowe warto zaczynać od pięciu sekund, a potem można je wydłużać.

Przykład ćwiczenia izometrycznego o charakterze wzmacniającym

                  Ćwiczenia izometryczne wspaniale wzmacniają różne grupy mięśni. Przykładem takiego ćwiczenia o charakterze wzmacniającym jest popularna ,,deska”. W celu wykonania tego ćwiczenia, należy ustawić ciało w pozycji do pompki. Nogi, trzeba oprzeć o podłogę tylko na palcach u stóp. Dodatkowo,  jako podporę dla rąk, wykorzystuje się przedramiona oraz łokcie. W pozycji na przedramionach oraz palach u stóp trzeba wytrzymać około trzydziestu sekund. Po tym czasie należy odpocząć w pozycji leżącej minimum dwie minuty. Takie ćwiczenie należy powtórzyć około pięć razy. Z biegiem czasu można wydłużać czas wykonywania ćwiczenia oraz ilość powtórzeń. Podczas ćwiczenia należy pamiętać o tym, aby nie opuszczać ciała w kierunku podłogi. Poza tym, nie można również unosić zbyt wysoko bioder, gdyż powoduje to częstą reakcją na ból mięśni brzucha pojawiający się podczas tego ćwiczenia.

Przykład ćwiczenia izometrycznego o charakterze rozciągającym

Ćwiczenia izometryczne można wykonywać w domu i można mieć przy tym wspaniałe efekty. Przykładem takiego ćwiczenia jest trening rozciągający. W celu wykonania tego ćwiczenia izometrycznego, trzeba stanąć w stabilnej pozycji stojącej, nieopodal drzwi. Następnie, należy unieść ręce, mniej więcej na wysokość barków. Dłonie trzeba oprzeć stabilnie na framugach. Następnie należy rozpychać framugi na boki, nie poruszając przy tym ciałem. W tym ćwiczeniu izometrycznym, mają pracować wyłącznie mięśnie rąk. Ćwiczenie ma trwać około czterdzieści sekund, następnie należy zrobić przerwę trwającą około dwie minuty. Po odpoczynku można znów ponowić wykonywanie ćwiczenia. Łącznie powinno się zrobić około dziesięć powtórzeń tego ćwiczenia izometrycznego.

Więcej na stronie: https://sportportal.pl/cwiczenia-izometryczne-zasady-wady-zalety-przyklady/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *