Dlaczego suplementacja cytruliną jest tak korzystna?

Znana jako jeden z najpopularniejszych suplementów przedtreningowych, cytrulina nazywana także L-cytruliną ma swoją nazwę od łacińskiego słowa citrullus – co oznacza arbuz. Mówiąc o tym, arbuz jest naturalnym źródłem tego suplementu, chociaż jest on również obecny w produktach takich jak orzeszki ziemne, soja i fasola.

Ale czym właściwie jest cytrulina?

Zasadniczo cytrulina jest substancją, która jest aminokwasem nie niezbędnym. Jest aktywnie odnajdywana i zamieniana w nerkach w inny aminokwas, zwany L-argininą.

Dlaczego suplementacja cytruliną jest tak korzystna?

Ostatnio pojawia się dużo szumu, jeśli chodzi o suplementację cytruliną, najczęściej w postaci soli kwasu jabłkowego. Jest ona związana z poprawą sprawności fizycznej i wieloma korzyściami – wyniki suplementacji cytruliną są widoczne już nawet w pierwszych miesiącach.

Mówiąc o tym, istnieją cztery główne powody, dla których cytrulina uzupełnia organizm:

  • Zwiększa przepływ krwi
  • Poprawia zdrowie serca
  • Wzmacnia wzrost i regenerację mięśni
  • Zwiększa wytrzymałość.

Dodatkowo cytrulina jest wybierana spośród innych popularnych suplementów wśród sportowców – L-argininy. Wynika to głównie z jego zdolności do lepszego wchłaniania i tego, dlaczego wykonuje większość treningów. Ponieważ L-cytrulina jest wchłaniana lepiej niż L-arginina, działa lepiej i lepiej zamienia ją w nerkach. Dodatkowo podwyższa poziomy w osoczu w postaci innego aminokwasu, ornityny, która bierze również udział w cyklu mocznikowym.

Największe zalety cytruliny

Istnieją liczne zalety cytruliny, jako suplementu. I choć nie jest tak popularna na rynku, jak kreatyna, beta-alanina lub olej z ryb, cytrulina zdecydowanie zasługuje na więcej uwagi ze względu na niezwykłe korzyści dla zdrowia i wydajności.

L-Cytrulina poprawia wydajność fizyczną

Według badań suplementacja L-cytruliną jest świetnym sposobem na poprawę zarówno odporności, jak i wytrzymałości. Dowodem na to jest jedno badanie, podczas którego mężczyźni uprawiający trening oporowy zostali uzupełnieni 8 gramami L-cytruliny przed treningiem klatki piersiowej. Efekty były cudowne – liczba powtórzeń, które mogli zrobić po suplementacji cytruliną przekroczyła 52%. Oprócz tego, molekuła znacząco zmniejszyła bolesność mięśni po treningu.

Istnieje wiele innych badań nad L-cytruliną i jej niesamowitym wpływem na wydolność fizyczną. Ogólnie, około 6 gramów cytruliny dziennie wystarcza do zwiększenia produkcji energii komórkowej podczas ćwiczeń o 34% dla przeciętnych mężczyzn i kobiet, co jest znaczącą liczbą, biorąc pod uwagę średnią wydolność fizyczną.

Cytrulina stabilizuje zdrowie serca i zapobiega chorobom serca

Tętnice są to w zasadzie naczynia krwionośne, przez które przepływa krew z serca do całej małej kapilary w całym ciele, upewniając się, że ciało działa ze wszystkimi swoimi funkcjami. Są łącznikiem do każdego narządu, przesyłają natlenioną krew bezpośrednio z serca. Tlenek azotu jest głównym elementem, który utrzymuje zdrowie i funkcję tętnic. Ponieważ L-cytrulina działa bezpośrednio z nim, udowodniono, że obniża ciśnienie krwi i utrzymuje tętnice elastyczne – zobacz jak oczyścić tętnice, zrelaksowane i działające w sposób, w jaki powinny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *