Imponujące korzyści kuskusa

Kuskus ma wiele różnych korzyści zdrowotnych, w tym zdolność do zapobiegania niektórym nowotworom, zwiększenie zdrowia serca, zapobieganie infekcjom bakteryjnym i wirusowym. Ponadto kuskus promuje prawidłowy metabolizm w organizmie, kontroluje poziom płynów w organizmie, poprawia trawienie, wspomaga odchudzanie, leczy rany, buduje mięśnie i wzmacnia system odpornościowy.

Czym jest kuskus?

Kuskus jest tradycyjną żywnością z kultur północnoafrykańskich i składa się z małych kulek z pszenicy durum lub mąki semoliny. Często mylone jest ono z ziarnem, ale w rzeczywistości jest to samo ciasto, które wytwarza się w wielu rodzajach makaronów. Aby przygotować kuskus, wystarczy dodać gorącą wodę do tych małych kulek i pozwolić im spęcznieć na bardziej konkretny posiłek. Po raz pierwszy pojawił się w archiwach historycznych w XIII wieku w krajach Afryki Północnej, a następnie został uznany za rosnące pożywienie w krajach Bliskiego Wschodu i Turcji.

Kuskus jest dostępny głównie w formie naturalnej tylko w regionie Morza Śródziemnego i północnej Afryki. Większość krajów świata zazwyczaj otrzymują kuskus w gotowanych odmianach, więc niewielka ilość gorącej wody jest potrzebna do spulchniania wstępnie gotowanych i suszonych kul kuskusowych. Jest powszechnie stosowany w kuchniach w taki sam sposób, w jaki używa się ryżu lub makaronu, pod mięsem, warzywami i sosem. Może być również dodany do sałatek, ale tradycyjnie wiąże się z potrawami typu gulasz.

Większość korzyści zdrowotnych związanych z kuskusem wynika z imponującej zawartości minerałów i witamin, w tym selenu, tiaminy, niacyny, kwasu foliowego i manganu.

Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania kuskusa

Zdrowy układ sercowo-naczyniowy

Jednym z najważniejszych składników kuskus jest selen, który będzie integralną częścią wielu korzyści zdrowotnych. Selen to minerał śladowy, który jest bardzo trudny do znalezienia w źródłach żywności, ale jest niezbędnym minerałem w ludzkim ciele. Jedna porcja kuskus ma ponad 60% dziennego spożycia selenu, co czyni go jednym z najbogatszych źródeł selenu w jakiejkolwiek żywności. Jeśli chodzi o zdrowie serca, selen działa, jako silny przeciwutleniacz, głównie w naczyniach krwionośnych, aby zmniejszyć nagromadzenie płytki miażdżycowej i niebezpieczny cholesterol LDL na ścianach tętnic i żył. W ten sposób selen chroni organizm przed rozwojem niebezpiecznych i zagrażających życiu stanów, takich jak miażdżyca, ataki serca i udary.

Ponadto, kuskus jest przyzwoitym źródłem potasu, który jest kolejnym niezbędnym składnikiem odżywczym, choć nieco łatwiejszym do znalezienia w innych pokarmach. Potas jest integralny w zmniejszaniu skurczu naczyń krwionośnych, tym samym obniżając ciśnienie krwi i przynosząc korzyści pacjentom, którzy są narażeni na duże ryzyko różnych chorób sercowo-naczyniowych. Potas pomaga również w normalnym biciu serca i zapobiega arytmii serca i innym niebezpiecznym nieregularnościom w stałym cyklu serca.

Zapobieganie nowotworom

Jak wspomniano wcześniej, selen jest bardzo korzystnym składnikiem kuskusu, który ma szeroki zakres korzyści zdrowotnych, w tym kluczową rolę w szlakach metabolicznych, które prowadzą do proliferacji lub ochrony przed niektórymi nowotworami. Ostatnie badania powiązały niedobór selenu w organizmie z podwyższonym ryzykiem pojawienia się raka prostaty. Właściwe ilości selenu w organizmie będą miały właściwości przeciw przerzutowe i ogólny środek zapobiegawczy przeciwko nowotworom. Rak gruczołu krokowego zyskał jak dotąd najwięcej uwagi, ale trwają obecnie badania nad kuskusem i selenem na inne rodzaje raka. Selen wiąże się także z zapobieganiem nowotworom płuc i karcynogenezą u palaczy w połączeniu z witaminą-E i witaminą-C.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *