Jak wypozycjonować stronę pediatry?

Zazwyczaj w przypadku usług medycznych związanych z dziećmi, zaaferowani rodzice nie chcą czekać w kolejkach do lekarzy, a raczej szybko decydują się na opłacenie wizyty prywatnej u pediatry. Dlatego też pediatrzy, którzy posiadają własne, prywatne gabinety chcą reklamować się ze swoją działalnością w swoim środowisku lokalnym. To właśnie pozycjonowanie stron jest usługą, która pozwala niejako wyjść naprzeciw wszystkim tym rodzicom, którzy nagle chcą umówić się ze swoją pociechą na wizytę. A ponieważ osoby, które szukając takich usług chcą, aby gabinet był zlokalizowany niedaleko ich miejsca zamieszkania- w przypadku, kiedy zastanawiamy się jak wypozycjonować stronę pediatry jedną z odpowiedzi jest to, aby przede wszystkim robić to na gruncie lokalnym.

Zawsze warto poznać działania konkurencji

Za pewne, nasz gabinet nie jest jedynym w okolicy, który reklamuje się w internecie na podobne frazy kluczowe. Jeśli więc już zdefiniujemy sobie, jakie frazy najbardziej nas interesują, najlepiej poświęcić trochę czasu na przeprowadzenie rzetelnej analizy konkurencji. Można to zrobić na kilka sposobów:

  • Warto przeanalizować ofertę, strony internetowe oraz content stron innych pediatrów, aby nasza oferta faktycznie mogła być konkurencyjna. Jeśli okaże się, że nasza strona wymaga pewnych poprawek- najlepiej jest je przeprowadzić jeszcze przed jakimkolwiek linkować, najlepiej na etapie przeprowadzania jej optymalizacji.
  • Warto zdefiniować swoich największych konkurentów, a następnie przeanalizować ich strategię reklamową. Szereg informacji o tym, gdzie linkuje konkurencja można pozyskać dzięki wykorzystaniu narzędzi diagnozujących profil backlinków, do takich narzędzi należy między innymi Majestic Seo. Taka analiza może też pomóc nam w wyszukiwaniu ciekawych miejsc do linkowania naszej własnej strony. Chcąc pokonać konkurencję można wykorzystać te informacje, które niejako są dostępne dzięki możliwości przeprowadzenia głębszej analityki.

Zawsze można sprawdzić, na jakie zapytania strona sama się wyświetla

Takie informacje znajdziemy w Search Console, czyli narzędziu analitycznym od Google, z którego za darmo może korzystać każdy, kto posiada swoją stronę. Otrzymamy tutaj informację o zapytaniach do wyszukiwarki, które spowodowały wyświetlenie się naszej strony na jakiejś konkretnej pozycji. Oznacza to poniekąd, że robot wyszukiwarki tak zaklasyfikował naszą stronę pod kątem jej zawartości i struktury, że naturalnie wyświetla się ona na dane zapytania. Jeśli są one interesujące- możemy sprawdzić je pod kątem średniej miesięcznej liczby wyszukiwań- być może opłacalne będzie podbicie właśnie tych fraz w działaniach SEO.

Jak wypozycjonować stronę pediatry? 

Sama analityka jest przydatna, ale jeszcze nie jest pozycjonowaniem samym w sobie. Zadając sobie pytanie o to, jak wypozycjonować stronę pediatry, zawsze warto mieć świadomość, że podstawą wszelkich działań będzie linkowanie strony. Gdzie zostawiać linki i jak to robić z głową?

  • Z pewnością warto wybierać rozmaite serwisy tematyczne i katalogi związane z gabinetami i przychodniami prywatnymi. Naprawdę, takich katalogów jest cała masa, na początku warto więc wybrać te najpopularniejsze. Jednocześnie, zawsze trzeba się przygotować na to, że do niektórych katalogów dodanie wpisu z aktywnym odnośnikiem nie będzie raczej darmowe.
  • W przypadku gabinetu lekarza pediatry zawsze istnieje możliwość reklamy w serwisach o tematyce typowo parentingowej. Mogą to być zarówno fora internetowe, gdzie można linkować i polecać w treści postów i w sygnaturce, ale i tematyczne blogi. Na blogach można zamawiać artykuły sponsorowane, albo też linkować w komentarzach.
  • A ponieważ pediatria jest jedną z dziedzin medycyny, do naszej dyspozycji pozostają różnego rodzaju portale, na których ludzie próbują diagnozować swoje choroby jeszcze zanim udadzą się do jakiegokolwiek lekarza. W takich serwisach można wypowiadać się we własnym imieniu jednocześnie zyskując prestiż i wiarygodność, a przy okazji może to pozytywnie wpłynąć na reklamę kliniki.
  • Ciekawym pomysłem jest także prowadzenie swojego bloga firmowego z różnymi zagadnieniami medycznymi. Im bardziej będzie on popularny, tym mocniej będzie wpływał na popularność strony i na jej pozycje w wyszukiwarce.

Podczas linkowania niejednokrotnie trzeba wykazać się kreatywność i poszukiwać coraz to nowych miejsc, które będą idealne do zareklamowania się. Wszystkie działania powinny jednak być naturalne, najlepiej unikać jest schematów, a także zamieszczania linków na stronach o słabej reputacji, na których nie ma ruchu realnych użytkowników. Działania najlepiej różnicować nie tylko pod kątem miejsc linkowania, ale też anchorów. Z pewnością, trzeba też uzbroić się w cierpliwość. Czas na wypozycjonowanie strony na daną frazę to około 3-4 miesiące, a przy frazach trudniejszych i bardzo konkurencyjnych- nawet więcej. Z pewnością jednak takie działania są warte zachodu, gdyż potem przekładają się na realne zyski, a osiągnięte pozycje mogą być stabilne przez dłuższy okres czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *