Platforma edukacyjna dla lekarzy i farmaceutów – przyszłość w branży medycznej

Jeszcze w XX wieku mówiliśmy, że wiedza medyczna podwaja się co 50 lat. Dziś według opracowania dr. Petera Densena zajmuje to zaledwie 73 dni. W konsekwencji lekarzom coraz trudniej zdobywać wiedzę, która jest jednocześnie zweryfikowana i aktualna, czyli uwzględniająca najnowsze odkrycia i innowacje. Są jednak narzędzia, które pozwalają zdobywać wiedzę medyczną nie tylko w szybki sposób, ale także atrakcyjny. Coraz częściej firmy farmaceutyczne chcąc podzielić się z lekarzami informacjami na temat nowych leków decydują się na edukację poprzez platformy on-line’owe. Agencja pharmamarketingowa NEKK opracowała „PHARMPEDIĘ” – nowoczesną platformę edukacyjno-konkursową, która skutecznie edukuje lekarzy, farmaceutów oraz innych przedstawicieli zawodów medycznych.

Pharmpedia to narzędzie, które pozwala medycznym grupom zawodowym poszerzać wiedzę bez konieczności wychodzenia z domu. Pozwala w prosty sposób przedstawić prezentację produktu, bądź schorzenia wykorzystując atrakcyjne i zróżnicowane formy przedstawienia treści: webinary, animacje produktowe, nagrania z KOL itp.

„Widzimy jak gwałtownie zmienia się sposób korzystania z internetu. Dotychczas profesjonaliści w branży medycznej edukując się raczej bazowali na materiałach offline’owych. Ale z kilku powodów zaczyna się to zmieniać. Po pierwsze na rynek weszło już nowe pokolenie lekarzy i farmaceutów. Dla nich internet jest naturalnym, i co ważniejsze pierwszym źródłem informacji. Po drugie pandemia zmusiła nieprzekonanych do korzystania z e-learningu” – tłumaczy Agnieszka Lewandowska, Młodszy Kierownik Współpracy z Klientem z agencji pharmamarketingowej NEKK.   „Pharmpedia to proste i skuteczne narzędzie dla producentów farmaceutycznych, którzy chcą dotrzeć z edukacją do konkretnych specjalistów. Przekaz merytoryczny dostosowywany jest do grup docelowych zarówno pod kątem treści jak i formy jej opracowania. Dodatkowo zastosowanie formuły konkursowej pozwala nam na weryfikację zapamiętanych informacji ale również gratyfikację użytkowników.” – dodaje Agnieszka Lewandowska.

Pharmpedia uczy lekarzy i farmaceutów

Platforma zakłada dwa etapy edukacji: prezentacje produktowo-problemowe, które mają za zadanie dostarczyć użytkownikowi wiedzę i odpowiedzi na nurtujące go pytania oraz części konkursowej, która weryfikuje zdobyte przez użytkowników informacje, i jednocześnie nagradza ich za włożony wysiłek.

„Kanały dotarcia jak i nagrody są zawsze dopasowane do grupy docelowej. Jest to bardzo skuteczne narzędzie komunikacji w obszarze pharmamarketingu powszechnie wykorzystywane w USA, czy Europie i coraz popularniejsze również w Polsce. Jest to ciekawa alternatywa dla czasochłonnych i wysokokosztowych wizyt przedstawicieli medycznych. Przed rozpoczęciem szerokiej kampanii mamy możliwość testowania pomysłów na pilotażowej grupie w ramach różnych grup docelowych. Możemy dzięki temu sprawdzić, czy przygotowane materiały są atrakcyjne, czy nagrody odpowiednio dobrane do konkretnej grupy oraz czy cały mechanizm działa poprawnie i intuicyjnie. Taki zabieg pozwala nam na optymalizację działań oraz dopasowanie platformy do oczekiwań użytkowników. Zapewnia to także wysoką skuteczność Pharmepedii co z kolei przekłada się na zadowolenie naszych klientów” – mówi Anna Binkowska, Kierownik ds. Obsługi Klienta z agencji pharmamarketingowej NEKK.

Kiedy podczas pandemii praca przedstawicieli medycznych i farmaceutycznych została mocno ograniczona, pojawiła się silniejsza potrzeba bezpośredniego kontaktu z tymi grupami poprzez działania digitalowe. Połączenie prezentacji produktowej  (w ciekawej dla odbiorcy formie) z mechaniką konkursową (benefity rzeczowe) oraz wsparcie platformy promocją do konkretnych grup docelowych, stało się alternatywą dla wizyt przedstawicieli farmaceutycznych. Dzięki online’owej formie edukacji nie musimy się martwić o różnego rodzaju ograniczenia wynikające z aktualnej sytuacji epidemiologicznej, dostępności naszej grupy docelowej, a dodatkowo dostarczamy możliwość rozwoju oraz uzyskania benefitów w dowolnym dla użytkownika miejscu i czasie.

Wydatki marketingowe w sektorze farmaceutycznym wzrosły o prawie 70% w ciągu ostatnich 20 lat i obecnie wynoszą prawie 30 miliardów dolarów. Te firmy, które wykorzystują siłę innowacji cyfrowych i model biznesowy zorientowany na klienta, odniosą sukces w budowaniu bardziej efektywnych interakcji, głębszej lojalności i trwałych preferencji marki. Pomimo nacisku kontroli kosztów, ograniczeń regulacyjnych i globalnej konkurencji, marketingowy świat farmacji dostosuje się w przyszłości, aby skupić się na użytkowniku, a nie na konkretnym produkcie.

Branża farmaceutyczna jest obwarowana na całym świecie licznymi regulacjami prawnymi. Alternatywą dla surowej regulacji reklamy tradycyjnej, czy marketingu masowego mogą być mniej konserwatywne, bardziej skoncentrowane na relacjach kanały marketingu cyfrowego, które lepiej dostosowują się do nowego środowiska pacjenta, farmaceuty, czy lekarza. Wyspecjalizowany „marketing informacji” będzie z całą pewnością przyszłością branży medycznej, a Pharmpedia będzie jej częścią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *