Zasady diety redukcyjnej

Chcąc schudnąć, nie może obyć się bez odpowiedniej diety. Oczywiście obcinając kalorie bez względu na rodzaj spożywanych posiłków, swobodnie można stracić na wadze. Będzie to jednak rzutować na jakości składu ciała, a tym samym na zdrowiu. Dla jędrnej pięknej sylwetki konieczna jest dobra dieta na redukcję, która pozwoli spalić tkankę tłuszczową, jednocześnie dając wsparcie dla mięśni. Oto najważniejsze kwestie związane z taką dietą.

Dobre, nieprzetworzone produkty

W diecie na redukcję liczy się przede wszystkim jakość produktów. Powinny być one proste, jak najmniej przetworzone i zdrowe. Jako podstawę można określić:

  • chude mięso drobiowe, indycze, chuda wołowina, raz na jakiś czas schab wieprzowy
  • ryby i owoce morza
  • pełnoziarniste produkty zbożowe: pieczywo, makaron, ryż, kasze
  • jaja i chudy nabiał: sery, jogurty, mleko
  • owoce
  • warzywa, w tym warzywa strączkowe

Liczy się systematyczność

Te produkty stanowią podstawę dla diety redukcyjnej. Oczywiście w zależności od preferencji, może być ich więcej lub mniej. Można również sporadycznie pozwalać sobie na coś, co znajduje się poza tą lista. Ważne jest jednak, aby wyrobić sobie nawyk sięgania po jak najprostszą żywność. Wówczas można mieć pewność, że nawet bez specjalnego obcinania kalorii, będzie można poczuć się lepiej i nieco stracić centymetrów w obwodach.

Lepiej unikać

Choć dobra dieta nie powinna być zbyt restrykcyjna, tak istnieją grupy produktów, które najlepiej jest całkowicie wykluczyć z diety redukcyjnej. Będą to przede wszystkim:

  • produkty typu instant – zupki chińskie, gorące kubki, dania mrożone – czytaj więcej
  • słone przekąski – chipsy, paluszki, krakersy
  • wszelkie sklepowe słodycze
  • słoiki z żywnością z dużą liczbą konserwantów
  • niezdrowe napoje kolorowe
  • fast foody z sieciówek

Przyjemność raz na jakiś czas

Niekiedy warto też zrobić sobie małą przerwę w diecie. Oczywiście nie chodzi o zarzucenie swoich postanowień na rzecz kompulsywnego jedzenia. Jednak wybierając się na miły obiad do dobrej restauracji nie warto sugerować się zbytnio swoją dietą, jeśli ma to miejsce raz na jakiś czas. Mając pewność co do jakości jedzenia, można pozwolić sobie na większy kalorycznie posiłek. W ten sposób zaspokoi się swoją potrzebę zjedzenia czegoś na „bogato”. Jednocześnie zmniejszy to prawdopodobieństwo podjadania i zachcianek. Ponadto większy posiłek serwowany raz na jakiś czas może nawet podkręcić metabolizm, przyczyniając się do szybszego spalania kalorii. Dzieje się tak, ponieważ przez dietę przemiana materii może lekko ulec spowolnieniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *