Najnowsze porady farmaceutów

Sprawdź porady naszych ekspertów

Odpowiedź w ciągu 24h
Bez żadnych opłat
Odpowiedzi udzielają magistrowie farmacji
Zapytaj farmaceutę teraz
Odpowiedź w ciągu 24h
Bez żadnych opłat
Odpowiedzi udzielają magistrowie farmacji
Zapytaj farmaceutę teraz

Codzienne stosowanie suplementów diety

Kobieta, 29 lat

|

22.02.2017

Codziennie przyjmuję tran, skrzyp oraz multiwitaminę, czy mogą dopaść mnie jakieś efekty uboczne? A może jest tego za dużo i powinnam z czegoś zrezygnować?

Wiktoria Zych

22.02.2017

Tran jest stosunkowo bezpieczny przy dłuższym stosowaniu. Po 3. miesiącach kuracji skrzypem warto zrobić kilka tygodni przerwy (skrzyp działa moczopędnie - może wypłukiwać niektóre mineraly i witaminy z organizmu). Natomiast multiwitaminy mogą zaburzać wchłanianie innych leków, suplementów oraz składników odżywczych pożywienia. Ponadto zawarte w multiwitaminie witaminy i minerały mogą wzajemnie wchodzić w interakcje. Dlatego najlepiej ograniczyć lub zrezygnować ze stosowania multiwitamin bez wyraźnego zalecenia lekarza. Jedyną witaminą wskazaną do suplementacji u osób zdrowych jest witamina D3 (minimum 1000 j.m.).

Potrzebujesz więcej informacji na ten temat? Zapytaj farmaceutę